Algemene voorwaarden

Versie mei 2017

RoadGuard biedt pechhulpdiensten waarmee je zonder abonnement een beroep kunt doen op monteurs die bij ons zijn aangesloten. Via de app of via onze website kom je direct in contact met een professionele monteur die bij jou in de buurt is. Met een paar klikken is hulp onderweg. RoadGuard is bestemd voor gebruikers van gekentekende motorrijtuigen tot 3.500 kg die pech hebben.

Inhoud

Algemene voorwaarden RoadGuard – versie mei 2017

1.     Algemene afspraken

2.      RoadGuard in Nederland

3.      RoadGuard in het buitenland

1.     Algemene afspraken

Wat bedoelen we met …..?

Jij/jouw: Gebruiker van de pechhulpdiensten van RoadGuard via de app of via www.roadguard.nl.

Wij/ons: RoadGuard. RoadGuard is een merknaam van Eurocross Assistance Netherlands B.V., KvK nummer 28037758, b.t.w.-nummer NL006102475B01. Wij zijn gevestigd aan de Dellaertweg 1, 2316 WZ in Leiden.    

Dienst: De oplossing die wij bieden bij pechhulp.

Auto: Alle voertuigen tot 3.500 kg. Dus je auto, motor, brommer, scooter, busje of caravan. Of die van iemand anders. We spreken in deze voorwaarden vaak over je auto, want dat praat wel zo makkelijk. Maar we bedoelen dan ook alle andere voertuigen.

Monteur: De pechhulpverlener die jou op locatie een pechhulpdienst verleent.

App: De RoadGuard app die je download via iOS of Android of de website www.roadguard.nl. Via beide kanalen kun je gebruik maken van onze Diensten. Waar we spreken over de app, bedoelen we ook de website.

Voor wie gelden deze voorwaarden?

Deze voorwaarden gelden tussen jou en ons. Deze voorwaarden accepteer je als je de app download. Of als je gebruik maakt van onze Diensten via de website www.roadguard.nl. Door de dienst te gebruiken, ga je akkoord met deze voorwaarden.

Wanneer levert RoadGuard geen Dienst?

In sommige situaties kan of wil RoadGuard haar dienst niet leveren. Dat is het geval in de volgende situaties:

  • De monteur vindt de situatie niet veilig genoeg.
  • De pechsituatie is in een land waar RoadGuard geen diensten levert.
  • De plaats van de pechsituatie is onbegaanbaar.
  • Er worden bedreigingen geuit.
  • Het betrokken voertuig is gestolen.
  • Het voertuig is betrokken bij een ongeval. 
  • Het voertuig is zwaarder dan 3.500 kg.
  • De pechsituatie is op Terschelling of Vlieland.
  • Als RoadGuard haar diensten niet wil of kan leveren brengt ze geen kosten in rekening.

Welke rechten heeft RoadGuard?

  • RoadGuard kan de Diensten, de app en de website op een door haar gewenst moment uit de markt halen, ongeacht de reden hiervoor.
  • Onze Dienst is alleen voor persoonlijk gebruik. We vragen je onze app niet na te maken, te verveelvoudigen, of op een andere manier te exploiteren.
  • We mogen je gebruik van de Dienst beëindigen als je deze afspraken niet opvolgt, of als jij je niet aan de wet houdt, en wij daar nadeel van hebben.
  • Wij hebben de Intellectuele Eigendomsrechten

Wanneer zijn wij aansprakelijk?

Wij doen ons best om onze Dienst zo goed mogelijk uit te voeren. Natuurlijk kan er iets misgaan. Zijn de werkzaamheden verkeerd uitgevoerd en is er daardoor schade ontstaan aan jou of aan je voertuig? Dan vergoeden wij deze directe schade.

Wij vergoeden geen indirecte schade. Dat is bijvoorbeeld schade die je hebt doordat je te laat komt op een afspraak, het derven van winst of schade die daar op lijkt.

Hoe worden je persoonlijke gegevens beschermd?

Wij behandelen en gebruiken jouw (persoonlijke) gegevens vertrouwelijk en zorgvuldig. Wij houden ons daarbij aan wetten en regels. Daarmee bedoelen we ook de Wet bescherming persoonsgegevens.

Als wij jouw persoonlijke gegevens verwerken dan is onze privacyverklaring van toepassing. Die lees je op onze website www.roadguard.nl/privacyverkla.... Heb je daarna nog vragen? Stuur ons dan een e-mail.

Wanneer kunnen deze voorwaarden wijzigen?

Wij zijn pas net begonnen en onze diensten veranderen nog. Daarom kunnen deze voorwaarden, en de tarieven die we voor onze diensten rekenen, ook veranderen. Door gebruik te maken van onze Dienst ga je akkoord met deze voorwaarden. De meest recente voorwaarden zijn steeds van toepassing.

Ben je niet tevreden?

Neem dan contact met ons op. Stuur je klacht naar info@roadguard.nl. Je ontvangt binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie.

Is jouw klacht daarna niet opgelost? Dan kun je het geschil voorleggen aan de rechtbank in Den Haag. Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.      

 

2.     RoadGuard in Nederland

Hoe kun je gebruik maken van RoadGuard?

De Diensten van RoadGuard vraag je aan via de RoadGuard app. Je kunt pechhulp aanvragen door in de app aan te geven welk probleem jij wilt laten verhelpen. Je kunt onze Dienst gebruiken door onze app te downloaden. Daarna kun je direct je eerste aanvraag indienen. We sturen je aanvraag direct door naar de door ons gekozen pechhulpverlener. Daarna zie je de verwachte tijd die je moet wachten in de app. Om van de RoadGuard app gebruik te maken heb je het volgende nodig: 

  • Een geschikte telefoon (kijk in de Vragen op onze website voor de vereisten); en 
  • Een mobiele internetverbinding. 

Je moet zelf zorgen voor de beschikbaarheid van deze benodigdheden. Eventuele kosten die hiermee samenhangen zijn voor je eigen rekening.

Let op: Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat jij een van onze monteurs aanvraagt. Daarom is het herroepingsrecht niet van toepassing op onze diensten. Dat betekent dat je de bestelde dienst moet afnemen. Doe je dat niet? Dan kunnen wij  € 50,- voorrijkosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld als de monteur al onderweg is.

Welke Diensten leveren wij?

  1. Startprobleem: een eenvoudig startprobleem verhelpen
    • De monteur meet de accuspanning en de dynamo. Zo bepaalt de pechhulpverlener of het gaat om een eenvoudig startprobleem dat binnen 20 minuten is op te lossen. Bijvoorbeeld door het gebruik van een accubooster.
    • Is er een andere oorzaak die de monteur op dat moment niet eenvoudig en snel kan oplossen? Dan zal hij adviseren om de auto door een gespecialiseerd garagebedrijf te laten onderzoeken en repareren. Je kunt dan gebruik maken van de dienst Autotransport (6). 
  2. Lekke band: een lekke band verhelpen door wielwissel of een prop/plug/veter-reparatie.
    • De monteur bepaalt of hij binnen 40 minuten de lekke band kan verhelpen door:
      • een plug in de band plaatsen (dat noemen we ook wel een prop- of veterreparatie)
      • of door een aanwezig reservewiel te monteren.
    • Zijn deze oplossingen niet mogelijk binnen 40 minuten? Dan zal de monteur adviseren om de auto door een gespecialiseerd garagebedrijf te laten onderzoeken en repareren. Je kunt dan gebruik maken van de dienst Autotransport (6).
  3. Buitengesloten: een afgesloten voertuig openen
    • Let op: Deze dienst verlenen we alleen als je kunt laten zien dat jij de eigenaar van de auto bent. 
    • De monteur bepaalt of hij de situatie binnen 40 minuten kan verhelpen. De monteur beschikt over gereedschap waarmee hij een auto zonder schade kan openen als de sleutels nog in de auto liggen (bijvoorbeeld in het contact of in de kofferbak). 
    • In sommige gevallen is het niet mogelijk om de auto te openen, of is er risico op schade. Dit hangt af van het type auto. In die gevallen zal hij adviseren om de auto door een gespecialiseerd garagebedrijf te laten onderzoeken en repareren. Je kunt dan gebruik maken van de dienst Autotransport (6).
  4. Verkeerd getankt: het verwijderen en afvoeren van verkeerd getankte brandstof
    • Let op: Heb je een verkeerde brandstof getankt (bijvoorbeeld diesel in een benzineauto, of benzine in een dieselauto)? Dan is het belangrijk dat de auto nog niet is gestart. Bij moderne auto’s is het zelfs van belang dat de auto nog niet op het contact is gezet. Is dat wel gebeurd? Dan kan dat betekenen dat de motor ernstig is beschadigd.
    • Is de auto niet gestart en/of op het contact is gezet? Dan kan de monteur de auto naar een locatie transporteren waar de brandstof uit de auto wordt gepompt. Dit hangt ervan af of de monteur die is ingezet de beschikking heeft over installaties om brandstof af te pompen. Dit afpompen gebeurt nooit langs de kant van de weg.   
    • De monteur kan, afhankelijk van de situatie of het type auto, adviseren om de brandstof op dat moment niet af te pompen. In de meeste gevallen zal de monteur dit advies geven, omdat het risico op gevolgschade te groot is. Hij zal dan adviseren om de motor van de auto door een gespecialiseerd garagebedrijf te laten onderzoeken en repareren. Je kunt dan gebruik maken van de dienst Autotransport (6). 
    • Let op: de monteur brengt kosten voor het afpompen in rekening. Deze kosten komen bovenop de kosten om RoadGuard in te schakelen en verschillen per monteur.  Voor het afpompen betaal je de gebruikelijke marktprijzen. We informeren jou eerst over de kosten en vragen jouw toestemming, voordat we jouw auto repareren.
  5. Andere pech: een probleem aan een voertuig onderzoeken en verhelpen met een (nood)reparatie
    • De monteur stelt een diagnose. Op basis van de diagnose kijkt de monteur wat hij ter plekke kan doen om de auto te repareren. 
    • Kan de monteur de oorzaak niet binnen 40 minuten achterhalen en repareren, of heeft hij de benodigde onderdelen niet bij zich? Dan zal hij adviseren om de auto door een gespecialiseerd garagebedrijf te laten onderzoeken en te laten repareren. Je kunt dan gebruik maken van de dienst Autotransport (6).
  6. Autotransport: transport naar een afleverlocatie
    • Let op: Je kunt deze dienst alleen gebruiken als je de sleutel of het kentekenbewijs van de auto aan ons kunt laten zien.
    • Je kunt de auto naar een afleveradres naar keuze laten transporteren. 
    • Is de afstand tot de afleverlocatie minder dan 25 km? Dan kan de monteur de auto meestal direct transporteren. Dit is afhankelijk van tijdstip en drukte. Je kunt meerijden met het bergingsvoertuig. Afhankelijk van het bergingsvoertuig kan in sommige gevallen een extra passagier meerijden. Dit kan per situatie verschillen. Kan het bergingsvoertuig geen extra passagiers meenemen? Dan moet je zelf vervoer of een taxi regelen. 
    • Is de afstand tot de afleverlocatie meer dan 25 km? Of heeft de monteur geen tijd? Dan neemt het bergingsvoertuig de auto mee naar een depot. We leveren je auto dan de volgende werkdag af op de afleverlocatie. Je kunt meerijden met het bergingsvoertuig tot aan het depot. Afhankelijk van het bergingsvoertuig kan in sommige gevallen een of meer extra passagiers meerijden. Dit kan per situatie verschillen. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden en zullen je dan ook vragen met hoeveel personen je bent. Vervoer vanaf het depot moet je zelf regelen. 
    • Kan het bergingsvoertuig geen extra passagiers meenemen? Dan moet je zelf vervoer of een taxi regelen. 
    • In sommige gevallen kun je kiezen of je de auto direct, of op een later moment op transport wilt zetten. Hiervoor gelden verschillende tarieven die je in de app kunt zien.

Let op: Heb je een motor of brommer? Dan kun je ook RoadGuard gebruiken. Brommers en motoren worden vaker op transport gezet dan auto’s. Houd daar rekening mee wanneer je een van de diensten van RoadGuard aanvraagt. 

Let op: Kan de monteur een reparatie niet uitvoeren? Of wil je de reparatie niet laten uitvoeren? Dan zal de monteur jou met je motorrijtuig naar een adres naar keuze brengen.

  • Kies je daarvoor? Dan zullen wij alleen de kosten van het transport in rekening brengen.   
  • Kies je ervoor om verder geen dienst af te nemen? Dan betaal je alleen € 50,- voorrijkosten. 

Wat betaal je voor RoadGuard?

  • Alle kosten die RoadGuard in rekening brengt zijn inclusief btw. De actuele tarieven staan op de website www.roadguard.nl. De tarieven kunnen tussentijds wijzigen.
  • We mogen aanvullende kosten in rekening brengen. Dat zijn de onderdelen waarmee we jouw auto repareren. Voor deze onderdelen betaal je de gebruikelijke marktprijzen. We informeren jou eerst over de kosten en vragen jouw toestemming, voordat we jouw auto repareren.
    • Denk hierbij bijvoorbeeld aan een accu of een nieuwe band.
  • Zijn er veer- en tolkosten (bijvoorbeeld naar Texel of in Zeeland)? Dan brengen we deze kosten bij jou in rekening.
  • Doe je een aanvraag voor pechhulp maar neem je onze dienst niet af? Dan kunnen wij  € 50,- voorrijkosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld als de monteur al onderweg is.

Hoe betaal je voor de afgenomen Dienst?

  • Via de app betaal je voor de door jou gekozen diensten. Je kunt betalen via iDEAL, PayPal of creditcard. Je moet direct betalen.
  • Lukt de betaling niet, of niet volledig, dan vragen we je om een machtiging af te geven voor een automatische incasso.
  • Als wij deze incasso niet kunnen uitvoeren dan ben je direct in verzuim, zonder dat we daar nog een bericht over hoeven te sturen. We hebben vanaf dat moment het recht om onze vordering op jou over te dragen aan een incassobureau. Dit incassobureau rekent de extra kosten die hierdoor ontstaan aan jou door. Dit zijn incassokosten, administratiekosten en de wettelijke rente.
  • Je geeft ons een machtiging voor een automatische incasso. Wij schrijven het bedrag af binnen 14 dagen nadat jij de Dienst bij ons hebt afgenomen. 
  • Als wij deze incasso niet kunnen uitvoeren dan ben je direct in verzuim, zonder dat we daar nog een bericht over hoeven te sturen. We hebben vanaf dat moment het recht om onze vordering op jou over te dragen aan een incassobureau. Dit incassobureau rekent de extra kosten die hierdoor ontstaan aan jou door. Dit zijn incassokosten, administratiekosten en de wettelijke rente.


3.     RoadGuard in het buitenland

Waar levert RoadGuard diensten buiten Nederland?

We helpen je in heel Europa, behalve:

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije

In de app zie je het telefoonnummer waarop je ons kunt bereiken. Neem via het telefoonnummer in de app contact met ons op. Telefonisch laten we je direct weten of we je kunnen helpen.

Hoe kun je gebruik maken van RoadGuard buiten Nederland?

Voor hulp in het buitenland ga je naar de RoadGuard app. In de app zie je het telefoonnummer waarop je ons kunt bereiken.   Je vraagt pechhulp aan door het telefoonnummer te bellen en ons te laten weten welk probleem jij wilt laten verhelpen.

Zorg dat je de RoadGuard app op jouw telefoon hebt staan.  Eventuele kosten van het downloaden en belkosten vanuit het buitenland zijn voor je eigen rekening.

Let op: Wij leveren de Dienst in het buitenland alleen voor voertuigen met een Nederlands kenteken.

Let op: Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat jij een van onze monteurs aanvraagt. Daarom is het herroepingsrecht niet van toepassing op onze diensten. Dat betekent dat je de bestelde dienst moet afnemen. Doe je dat niet? Dan kunnen wij  € 100,- voorrijkosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld als de monteur al onderweg is.

Welke Diensten leveren wij buiten Nederland?

  1. Autotransport: transport naar een garage als reparatie niet mogelijk is
    • Let op: Je kunt deze dienst alleen gebruiken als je de sleutel of het kentekenbewijs van de auto aan ons kunt laten zien.
    • De auto wordt naar de dichtstbijzijnde garage gebracht. Is er geen garage   geopend?  Dan wordt de auto de eerstvolgende mogelijke dag naar de garage gebracht. 
    • Kan het bergingsvoertuig geen extra passagiers meenemen? Dan moet je zelf vervoer of een taxi regelen.
  2. Reparatie: reparatie van de auto ter plaatse
    • Soms kan het probleem op de pechlocatie worden verholpen. Of kan de auto op de pechlocatie worden gerepareerd. Of dat mogelijk is, laat de Monteur je weten. Ook laat hij je direct weten of er nog extra kosten zijn (bijvoorbeeld kosten van gebruikte materialen). Je betaalt eventuele extra kosten aan de monteur.

Let op: Heb je een motor? Dan kun je ook RoadGuard gebruiken. Heb je een brommer? Dan kunnen we je helaas niet helpen in het buitenland. 

Wat betaal je voor RoadGuard buiten Nederland?

  • In het buitenland betaal je kosten voor transport naar een garage in de buurt. Dit bedrag lees je in de app en is inclusief BTW.
  • Soms kan het probleem op de pechlocatie worden verholpen. Of kan de auto op de pechlocatie worden gerepareerd.
  • Zijn er onderdelen nodig om jouw auto te repareren? Dan betaal je de extra kosten voor de onderdelen zelf. Je betaalt rechtstreeks aan de Monteur. De Monteur laat jou weten hoe je moet betalen.
  • Doe je een aanvraag voor pechhulp maar neem je onze dienst niet af? Dan kunnen wij  € 100,- voorrijkosten in rekening brengen. Bijvoorbeeld als de monteur al onderweg is.

Hoe betaal je voor de afgenomen Dienst buiten Nederland?

  • Je geeft ons een machtiging voor een automatische incasso. Wij schrijven het bedrag af binnen 14 dagen nadat jij de Dienst bij ons hebt afgenomen. 
  • Als wij deze incasso niet kunnen uitvoeren dan ben je direct in verzuim, zonder dat we daar nog een bericht over hoeven te sturen. We hebben vanaf dat moment het recht om onze vordering op jou over te dragen aan een incassobureau. Dit incassobureau rekent de extra kosten die hierdoor ontstaan aan jou door. Dit zijn incassokosten, administratiekosten en de wettelijke rente.