Veelgestelde vragen 

RoadGuard Pechhulp

Wat is het?

RoadGuard Pechhulp is de pechhulpdienst van Centraal Beheer zonder abonnement, lidmaatschap of pechhulpverzekering. Lekker flexibel dus, want u heeft geen maandelijkse vaste kosten. U kunt pech melden voor alle voertuigen met een Nederlands kenteken tot 3.500 kg. Of het nu gaat om uw auto, scooter, camper, motor of caravan. Heeft u pech onderweg? Vervelend! Maar geen zorgen, u meldt gemakkelijk en het snelst uw pech 24/7 op de website en in de RoadGuard app. Lukt dat niet? Dan kunt u ons altijd bellen. We helpen u in bijna heel Nederland en Europa. Zelfs op uw eigen oprit. Vooraf weet u de kosten van de pechhulp. Heeft u een pechmelding gedaan? De dichtstbijzijnde monteur komt zo snel mogelijk uw kant op. U kunt de monteur volgen via web en app. En u ziet precies wanneer hulp bij u is. Gemiddeld wacht u 60 minuten. U betaalt achteraf gemakkelijk met iDEAL.
U kunt alle soorten pech melden bij RoadGuard Pechhulp. Of u nu stilstaat langs de kant van de weg met een lege accu, vast in de modder, uzelf heeft buitengesloten of per ongeluk verkeerd heeft getankt. Ook als u geen idee heeft wat er aan de hand is, kunt u uw pech melden. We staan 24/7 voor u klaar. Binnen een paar klikken meldt u uw pech en komen wij u zo snel mogelijk helpen. 
Jazeker. U kunt voor alle voertuigen met een Nederlands kenteken tot 3.500 kg pech melden. Voor uw auto, scooter, camper, busje, caravan of motor. Voor uw oldtimer staat RoadGuard Pechhulp ook klaar.  
Nee, dat is niet nodig. RoadGuard Pechhulp is de pechhulpdienst van Centraal Beheer voor als u geen pechhulpverzekering, lidmaatschap of abonnement heeft. En wel pechhulp nodig heeft. We staan altijd voor u klaar.

Overal in Nederland kunt u met RoadGuard Pechhulp pech melden. Zelfs als uw auto op uw eigen oprit staat. De plekken waar RoadGuard Pechhulp u helaas niet kan helpen zijn op Terschelling en Vlieland.

En wist u dat we u zelfs in bijna heel Europa helpen? Behalve: 

  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije
RoadGuard brengt mensen met pech op een slimme en makkelijke manier in contact met een pechhulpbedrijf. We werken samen met het landelijk dekkend kwaliteitsnetwerk van Eurocross Assistance. Zo zorgen we ervoor dat er altijd snel hulp bij u is!

Hoe werkt het?

Pech melden via de RoadGuard app of via onze website is heel eenvoudig en sneller dan bellen. Hoe eerder wij weten waar u staat, hoe sneller we bij u zijn. U kunt uw pech 24/7 melden. Door gps weten we waar u staat en kunnen we gelijk een monteur sturen. U geeft online eenvoudig aan waarvoor u pechhulp nodig heeft. Weet u niet wat er aan de hand is? Dan kiest u voor ‘andere pech’. U weet gelijk wat de hulp kost voordat u pechhulp aanvraagt. Op uw toestel ziet u precies waar de monteur is en hoelang het duurt voordat hulp bij u is. Lukt het melden op de website of app niet? Bel dan: (055) 579 8096.
  • Heeft u een melding gedaan op de website of in de app? Dan ziet u precies waar de monteur is en hoelang het duurt voordat hulp er is. Ook sturen we u sms-berichten om u op de hoogte te houden.
  • Heeft u ons gebeld? U ontvangt sms-berichten met de status van uw pechmelding. Zo weet u precies wanneer uw melding wordt opgepakt en wanneer de monteur naar u onderweg is.

Dat kan helaas soms gebeuren. Geen zorgen, de monteur biedt u transport aan. Een sleepwagen haalt uw auto op en brengt hem naar een locatie die u zelf kiest. U betaalt in dit geval niet de kosten voor het pechgeval, maar de kosten voor transport.

Transport tot 25 km kost € 290,- en wordt gelijk uitgevoerd. Transport verder dan 25 km? Dan betaalt u € 4,- per km extra. Het is mogelijk dat transport de volgende dag gebeurt. De monteur neemt uw auto wel gelijk mee en brengt de auto de volgende dag naar de juiste bestemming. Bent u in het buitenland? Dan betaalt u € 290,- voor transport. En brengen we uw auto naar een garage zo dicht mogelijk in de buurt. 

We hebben nu nog geen vervangend vervoer. We hopen dit snel toe te voegen aan onze dienstverlening.

Wat zijn de kosten?

Met RoadGuard Pechhulp betaalt u pas als u pechhulp heeft aangevraagd. Het is geen abonnement, lidmaatschap of pechhulpverzekering. U heeft dus geen maandelijkse vaste kosten. Logisch toch? U ziet vooraf wat de hulp kost. Dat is per pechgeval anders. Zijn er onderdelen nodig? Zoals een accu of een lampje? Dan betaalt u die bovenop de kosten voor de pechhulp.

Bekijk de prijzen voor de verschillende pechgevallen. Oja, het gebruik van de RoadGuard app is helemaal gratis.

Bent u bestuurder van een voertuig van 1 van onze zakelijke klanten? Dan is het goed om te weten dat onze zakelijke klant de rekening van de pechmelding ontvangt. Meldt uw pech gewoon online, de app herkent uw kenteken.

Zijn er onderdelen nodig om uw pech op te lossen? Zoals een accu of een lampje? Dan betaalt u die bovenop de kosten van de pechhulp. De monteur laat u weten wat de extra kosten zijn.

Heeft u pech in Europa dan betaalt u alleen de transportkosten aan RoadGuard. De mogelijke extra kosten van bijvoorbeeld onderdelen betaalt u rechtstreeks aan de hulpdienst.

Het blijkt dat automobilisten gemiddeld 1 keer in de 4 jaar pech hebben. Het gaat dan vooral om een lekke band of een lege accu. Als u vaak pech heeft kan een abonnement of een pechhulpverzekering van Centraal Beheer heel handig en mogelijk voordeliger zijn. Heeft u niet zo vaak pech of vindt u het juist prettig om niet vast te zitten aan een abonnement? Dan past RoadGuard Pechhulp bij u. We helpen u graag met het vergelijken van deze 2 mogelijkheden.

U betaalt gelijk nadat u geholpen bent. Dat kan gemakkelijk met iDEAL. U krijgt een sms-bericht met een link naar de betaling. Heeft u online een melding gedaan? Dan komt u het betaalscherm vanzelf tegen.

Pechhulp in het buitenland betaalt u via automatische incasso.

Bent u bestuurder van een voertuig van 1 van onze zakelijke klanten? Dan is het goed om te weten dat onze zakelijke klant de rekening van de pechmelding ontvangt. Meldt uw pech gewoon online, de app herkent uw kenteken.

Als u na het bevestigen van uw pechmelding de aanvraag annuleert, betaalt u annuleringskosten. Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat u een pechmelding doet. De monteur komt zo snel mogelijk om dringende herstellingen of onderhoud aan uw auto uit te voeren. Daarom geldt het herroepingsrecht niet op aangevraagde pechmeldingen via RoadGuard Pechhulp. De kosten voor het annuleren zijn € 190,-. 

Pechhulp in het buitenland

Jazeker! We helpen u in bijna heel Europa, behalve:  
  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije

Balen, u staat langs de kant van de weg met pech. En nu? Repareren langs de kant van de weg mag in de meeste landen niet. Daarom brengen we uw auto vaak naar een garage zo dicht mogelijk in de buurt. Soms kunnen we u wel gelijk helpen. De hulpdienst kan niet altijd iedereen meenemen naar de garage. Natuurlijk kunt u de hulpdienst vragen of zij een taxi voor u kunnen bellen.

RoadGuard Pechhulp regelt geen overnachting, vervangend vervoer of transport terug naar Nederland de hulpdienst naar de mogelijkheden. Zij kunnen u hier vaak mee helpen.

U betaalt een vaste prijs van € 290,-.

Repareren langs de kant van de weg mag in de meeste landen niet. Daarom brengen we u vaak naar een garage zo dicht mogelijk in de buurt. Soms kunnen we u wel gelijk helpen.

De kosten hieronder, zijn niet meegerekend in de prijs.

  • auto onderdelen
  • reparatie door garagebedrijf
  • vervangend vervoer (zoals huurauto, taxi, trein)
  • overnachting(en)
  • transport terug naar Nederland
U betaalt gemakkelijk via een betaallink in de factuur. De factuur ontvangt u van ons in een e-mail. Het kan zijn dat uw auto gerepareerd wordt door een garagebedrijf. Deze kosten betaalt u gelijk aan de garage. 
Staat u op de snelweg en ziet u een praatpaal staan? Gebruik deze dan om zelf lokale hulp in te schakelen. Er is namelijk een kans dat er lokale hulp naar u toekomt. Heeft u dan al een melding gemaakt via RoadGuard? Dan komt u voor dubbele kosten te staan. En dat is zonde!
Heeft u pech buiten kantoortijden in het buitenland? En kan uw auto niet ter plekke gerepareerd worden? Dan neemt de hulpdienst u mee. U wordt de eerstvolgende werkdag naar de dichtstbijzijnde garage gebracht door de hulpdienst.
Bent u uw auto een paar dagen kwijt voor reparatie? De hulpdiensten weten vaak waar u een auto kunt huren. Wilt u naar Nederland rijden met de huurauto? Ga dan naar de internationale verhuurders, zoals Sixt, Avis, Hertz of Europcar.
Goed om te weten: u heeft vaak een creditcard nodig om een auto te huren.
Vraag aan de hulpdienst naar de mogelijkheden of bel een Nederlands bergingsbedrijf. Zij kunnen u hier vaak mee helpen. Wilt u naar Nederland rijden met de huurauto? Ga dan naar de internationale verhuurders, zoals Sixt, Avis, Hertz of Europcar.
Goed om te weten: u heeft vaak een creditcard nodig om een auto te huren.
Helaas kunnen we u alleen helpen als u een voertuig met Nederlands kenteken heeft.

Algemene vragen

Mijn vraag staat er niet tussen. Hoe neem ik contact op? Wilt u pech melden? Dat kan via web, app of telefoon. Heeft u een vraag of wilt u meer informatie? Bel of mail ons gerust. U kunt ons mailen via roadguard@centraalbeheer.nl. Of bel ons van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur op (055) 579 8096.

We doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Bent u helaas toch ontevreden? Dan horen wij dat graag. Mail ons naar roadguard@centraalbeheer.nl.

Wij en onze partners proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over het antwoord op uw vraag of de afhandeling van uw klacht. Dan kunt u voor meer informatie terecht op het Europese platform voor alternatieve geschilbeslechting. Of stuur een e-mail naar roadguard@centraalbeheer.nl.

We gaan voorzichtig met uw persoonsgegevens om. Daarbij houden we ons uiteraard aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). We gebruiken uw gegevens bijvoorbeeld om u berichten te sturen als u een melding maakt, om onze dienst te verbeteren en om u berichten te sturen waarvan we denken dat ze interessant voor u zijn. In ons Privacy Statement leggen wij u uit hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan.